Mijn werkwijze in vijf punten

Iedereen houdt van een goed verhaal. Door een goed verhaal lees je ’s avonds in bed toch nog één bladzijde verder, wordt één aflevering van een serie een bingewatchmarathon en koop je wel bij het ene bedrijf en niet bij het andere. Ik maak van jouw verhaal graag een goed verhaal. Online en offline, in de vorm van websiteteksten, interviews, animaties, portretten, brochures, blogs, persberichten, reportages en sfeerverslagen. 

Wat je van mij kan verwachten? Dat leg ik graag uit in vijf punten:

  1. Ik stel vervelende vragen

Iedereen denkt dat hij zijn gedachten prima kan verwoorden, tot iemand blijft doorvragen. Wat wil je nou écht vertellen? Wat wil jouw klant of lezer écht weten? Met welk gevoel moeten ze achterblijven? Door details te filteren en te blijven ‘zagen’ kom ik tot de kernboodschap die je over wilt brengen.

2.  Ik maak het makkelijk

IT-systemen, overheidsbeleid… wat het onderwerp ook is, ik geloof dat je het laagdrempelig kunt en moet maken. Want: “If you can’t explain it to a six year old, you don’t understand it yourself”. Een uitspraak die onterecht wordt toegeschreven aan Einstein, maar wel waar is. Daarom help ik je om jouw verhaal eenvoudig en krachtig te maken.

3.  Ik schrijf geen literatuur

Ik ben niet Tolstoj. Ik schrijf het liefst zoals ik vertel: zonder ambtelijk taalgebruik,(onnodig) vakjargon of mooischrijverij, maar enthousiast, toegankelijk en luchtig. Ongeacht het onderwerp.

4Ik vind het verhaal belangrijker dan de tekst

Ik moet als tekstschrijver natuurlijk een lans breken voor de geschreven tekst. Dat doe ik dus niet. Jouw boodschap moet effectief overkomen. Kan dat het best met een illustratie, video of animatie? Geen probleem. Ik werk samen met verschillende illustratie- en animatiebureaus die dit fantastisch kunnen.

5Ik zie nieuwswaarde

Veel bedrijven worstelen met hoe ze hun verhaal het beste over de bühne brengen. Als tekstschrijver én journalist ken ik de commerciële en de journalistieke denkwijze. Hierdoor weet ik welke verhalen nieuwswaarde hebben en maatschappelijk relevant zijn, waardoor je (pers)berichten effectiever worden.