AT Automation maakt eigenaren en medewerkers van maakbedrijven een stuk vrolijker. Hoe? Dat zie je in deze animatie.
Bij AT Automation vind je een paar toptechneuten. Mannen die precies weten welke software en hardware de juiste data uit het juiste systeem haalt en verbindt met andere data om het gehele productieproces van maakbedrijven efficiënter en voordeliger te laten functioneren. Gelukkig zagen zij ook dat voorgaande zin verre van begrijpelijk is. Het IT-bedrijf wilde hun dienstverlening simpel en begrijpelijk presenteren aan een zo breed mogelijk publiek. Belangrijkste doelgroep: decision makers bij productiebedrijven. En ik mocht het script schrijven.
Het belangrijkste doel van de animatie was de waarde tonen van de SCADA-software van AT Automation. Ik bracht de technische inhoud terug naar de hoofdlijnen, maar probeerde mij vooral te verplaatsen in het hoofd van de doelgroep. Wat wil de eigenaar van een maakbedrijf? Waar lopen ze tegenaan? En hoe kan AT Automation daarbij helpen? Door de waarde voor de potentiële klant centraal te stellen creëer je een relevant verhaal. En vermijd je onnodig jargon.
Bij het script schrijven sluit ik de inhoud aan bij de wensen van de kijker. Tegelijkertijd verwerk ik de identiteit van de opdrachtgever altijd in de tone of voice, woordkeuze en zinsbouw. Bij AT Automation was dat een jonge enthousiaste, maar professionele stijl. In combinatie met de graphics van Donker Media is de identiteit van het bedrijf goed verwerkt in de animatie.
Pepijn Litjens, operationeel directeur AT-Automation
Over de auteur