ROC van Twente ontwikkelde een nieuw, sociaal intranet voor medewerkers en leerlingen. Ik ondersteunde als communicatieadviseur bij de migratie van oude content naar de nieuwe omgeving.
Het voormalige Intranet van ROC van Twente was een noodzakelijk kwaad. Een plek waar je vond wat je nodig had, maar daarmee was alles gezegd. Reden genoeg voor de grootste onderwijsinstelling van Twente om een volledig nieuw intranet te introduceren. Een levendig online platform dat alle medewerkers en studenten verbindt, informatie toegankelijk maakt en uitnodigt tot delen en communiceren. Een nieuw sociaal ontwerp.
Het nieuwe intranet, ‘Plaza’, werd een plek om je dag te beginnen. Een intuïtief werkend platform waarmee je als ROC van Twente-medewerker grip houdt op je agenda, mail, vakgebied en nieuws in en rond de school. Een enorme verzameling informatie dus, maar altijd simpel te vinden door de flexibiliteit en eenvoud van het nieuwe Plaza.
Het intranet bevat informatie voor meer dan 2000 medewerkers en meer dan 22.000 studenten, van meer dan 300 opleidingen op 11 locaties. Dat leidde dus tot een enorme contentmigratie, waarbij nieuwe en oude content samen kwam op het nieuwe platform. Ik ondersteunde de Marketing & Communicatieafdeling bij die migratie. Aan de hand van het nieuwe stijlboek, de nieuw vastgestelde tone-of-voice en de eisen van het nieuwe CMS schreef en herschreef ik honderden contentpagina’s. Vakinhoudelijke content, juridische pagina’s, praktische informatie; ik (her)schreef alles in een eenduidige stijl die past bij het ROC van Twente en implementeerde de teksten direct in het nieuwe CMS.
Door goede samenwerking wisten we in amper drie maanden tijd het ‘Nieuwe Plaza’ voor ROC van Twente te voorzien van alle benodigde content. Zo heeft ROC van Twente heeft een toekomstbestendig, sociaal intranet, dat zich de komende jaren verder kan vullen en verfijnen. Ik ben blij dat ik mocht bijdragen aan een sterk fundament en kijk terug op een gave opdracht die de nodige flexibiliteit, technische kennis en goede onderlinge communicatie vroeg, maar uitermate succesvol werd afgerond. Zo bewezen we bovendien dat je zelfs met de noodzakelijke corona-afstand als team kunt iets moois kunt creëren.
De opzet van ons intranet was een uitdagende klus, met veel content en hoge tijdsdruk. Gelukkig was daar Luuk met zijn vlotte pen, enorme inzet en betrokkenheid. Luuk schakelt snel, is flexibel en kan je enorm goed gebruiken bij zo’n pittige contentopdracht. Bedankt!
Sjeel Kenkhuis, projectleider Marketing & Communicatie ROC van Twente
Over de auteur